راسا پرواز آدراپانا

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی راسا پرواز آداراپانا

راسا پرواز آدراپانا

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی راسا پرواز آداراپانا

موزه اورسی

موزه اورسی

موزه اورسی (به فرانسوی: Musée d’Orsay) از معروفترین موزه‌های پاریس و یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه‌سازی جهان است. بنای این موزه در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است. این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ است. آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است. مهمترین علت معروفیت این موزه به خاطر مجموعه‌های سبک دریافتگری  از جمله آثار کلود مونه و رنوار است. بسیاری از این آثار تا پیش از گشایش این موزه در سال ۱۹۸۶ در موزه ژو دو پوم، موزه لوور و موزه ملی هنر مدرن نگهداری می‌شد.

موزه اورسی که به داشتن مجموعه شاهکارهای امپرسیونیستی در بین گردشگران تور اروپا شهرت دارد، سابق بر این، یک ایستگاه قطار بوده است. خود ساختمان هم بسیار زیباست. پیش از این، ریل قطار درست از وسط این ساختمان عبور می‌کرد. هنر اورسی آدم را از سال ۱۸۴۱ به سال ۱۹۱۴ می‌برد؛ زمانی که دنیای قدیم با دنیای جدید روبرو شد. در اینجا آثار محافظه‌کارانه و انقلابی در کنار هم قابل مشاهده‌اند. حدود سال ۱۸۸۰ بود که ادوارد مانه و دار و دسته رادیکال و در ظاهر محافظه‌کارش در پاریس جمع شدند و مرزهای سنت را شکستند. در این زمان بود که انقلاب امپرسیونیستی آغاز شد. پس از رونسانس، مکتب امپرسیونیسم بیشترین تغییر را در هنر ایجاد کرد. امپرسیونیست‌ها مناظر گردشی زیبا، حالات ناگهانی و بازی نور را به تصویر می‌کشیدند. آن‌ها، با استفاده از یک تکنیک ساده، کاری می‌کردند که بوم نقاشی مرتعش و موج‌دار به نظر برسد. به جای این که رنگ‌ها را بر روی تخته شاسی با هم مخلوط کنند، آن‌ها را به آرامی و در کنار هم بر بوم نقاشی به کار می‌بردند و به این ترتیب زمانی که به آن‌ها نگاه می‌کنیم این طور به نظر می‌رسد که رنگ‌ها با یکدیگر مخلوط شده‌اند. از نزدیک نمی‌توان متوجه این امر شد اما اگر با فاصله به این آثار نگاه کنیم مبهوت خواهیم ماند. کلود مونه را پدر امپرسیونیسم می‌دانند. برای او شئِ فیزیکی تنها بندی بود که می‌شد بر آن رنگ، نور و سایه‌ها را پهن کرد.

دیزنی لند | DisneyLand | پاریس

از نظر نوع قرارگیری فضاهای مختلف نسبت به هم، پارک در واقع مجموعهای از دنیاهای بازی متفاوت است که هر کدام به گونهای جزیرهای را در کل مجموعه ایجاد میکند. هر قسمت مستقل بازی کاراکتر و ویژگی خود را دارد و در مجموع به دلیل به کاربردن اشکال و رنگهای فانتزی، مجموعه حالت یکپارچه به خود میگیرد. این محدودهها و بازیهای مختلف پارک همگی به ستون فقرات اصلی پارک متصل هستند که آن خیابان اصلی دیزنیلند است، در این خیابان در ساعاتی خاص، شخصیتهای کارتونهای دیزنی همراه با موسیقی رژه میروند. این خیابان شاهرگ اصلی پارک است و به صورتی نمادین خیابانهای نیویورک در دهه ۱۹۳۰ را به خاطر میآورد فرم بدنه خیابان، پیاده روها، نمای فروشگاهها و… از معاری آن دوران پیروی میکند. اکثر گردشگران تور اروپا که فرزندی اشته باشند هنگام سفر به پاریس حتما به این مرکز تفریحی سر می زنند.

برای پری‌هایی نظیر تینکربل و آلیس و وندی باید قد آنها بین ۴ فوت و ۱۱ اینچ و ۵ فوت و ۲ اینچ باشد.یکی فاکتورهای مهم در این شغل، سن دختران است. دختران باید در سنین ۱۸ تا ۲۳ ساله باشند، اگرچه تاکنون پیش آمده است که کسی تا سن ۲۷ سال نیز در آنجا باشد ولی تاکنون کسی بالای ۲۷ سال نتوانسته است شغل بازی در نقش شخصیت پرنسس‌های دیزنی را کسب کند. این بازیگران در طول کار هرگز اجازه نشستن نداشته وباید همیشه لبخند بر لب و با صدای شخصیت خود حرف بزنند. این پرنسس‌ها که تحت عنوان «شخصیت‌های صورت» نامیده می‌شوند باید تمام نقل قول‌های فیلم هایشان را از حفظ باشند و همیشه در تمام مدت در همان نقش باقی بمانند و حتماً آموزش رقص و آواز دیده باشند.

جاذبه های گردشگری اروپا

جاذبه های گردشگری اروپا

در این پست به معرفی جاذبه های گردشگری اروپا خواهیم پرداخت. اگر به سفرهای اروپایی علاقه ویژه ای دارید و قصد دارید تور نوروز ۹۶ را به مقصد یکی از کشورهای اروپایی انتخاب نمایید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا مکان های گردشگری مناسب برای تور اروپا را معرفی کنیم.

قاره اروپا که عمدتا دارای کشورهایی با تنوع فرهنگی زیاد است، با مناظر طبیعی زیبا، جاذبه های توریستی متفاوت و ساختمان ها و سازه های تاریخی و فرهنگی با قدمت بالا از اصلیترین انتخابهای گردشگران محسوب میشود.

این ساختمان ها و سازه های تاریخی در اروپا تنها مختص شهرهایی مانند آتن و یا رم نیستند بلکه بسیاری از شهرهای دیگر در اروپا نیز خانه میراث فرهنگی و تاریخی بسیاری در این قاره هستند .

میدان مرکزی (Grand Place) ، بروکسل – بلژیک :

میدان مرکزی که با نام میدان بزرگ نیز شناخته میشود، میدان مرکزی شهر بروکسل می باشد و به عنوان یکی از زیباترین میدان های جهان شهرت داره. این محوطه ی چهارگوش که در مرکز شهر قرار گرفته و توسط فروشگاه ها و مکان های مختلف نظیر موزه ها، کافه ها، مغازه های شکلات فروشی و رستوران های زیرزمینی بی شمار، احاطه شده است. تاریخ ساخت این محوطه به قرن دوازدهم میلادی برمی گردد و پیش از آن، این مکان تنها زمین های باتلاقی بوده است. در سفر به تور اروپا و بازدید از شهر بروکسل می توانید از این مکان دیدن کنید.

قلعه نیوشوانشتاین (Neuschwanstein)، باواریا – آلمان :

قلعه باشکوه نیوشوانشتاین (Neuschwanstein) در قرن نوزدهم بر روی تپه هایی ناهموار در نزدیکی شهر زیبای فوسن (Fussen) در جنوب غربی باواریا (Bavaria) واقع در کشور آلمان ساخته شد.

این قلعه الهام بخش والت دیزنی در ساخت قلعه کارتون زیبای خفته و همچنین قلعه ای که سال ها بعد در دیرنی لند ساخت، بوده است.

قلعه نیوشوانشتاین توسط لودویگ دوم ( Ludwig II ) به عنوان ادای احترام به ریچارد واگنر ( Richard Wagner ) آهنگسار و رهبر ارکستر آلمانی افتتاح شد. لودویگ دوم شور و شوق زیادی برای برگزاری اپرا توسط ریچارد واگنر داشت.

این قلعه که به عنوان یک پناهگاه شخصی دنج برای پادشاه در نظر گرفته شده بود پس از مرگش در سال ۱۸۸۶ تکمیل گردید و بلافاصله برای بازدید عموم مردم افتتاح شد. از آن زمان به بعد بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم به این قلعه سفر کرده اند و در تابستان سالانه بیش از ۱.۳ میلیون نفر بازدید کننده دارد.

از آنجا که این بنا در رشته‌کوه‌های بایرن واقع شده، از سمت قلعه مناظری بی‌نظیر از کوه‌ها و دره‌ی Hohenschwangau با دیدی گسترده به روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود. درهای قلعه به جز در اول ژانویه و ۲۴/۲۵/۳۱ دسامبر به‌روی عموم باز است.