راسا پرواز آدراپانا

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی راسا پرواز آداراپانا

راسا پرواز آدراپانا

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی راسا پرواز آداراپانا

سبک آشپزی و غذاهای روسیه

سبک آشپزی و غذاهای روسیه

میراث غنی آشپزی روسی محصول تعامل فرهنگ های مختلف، از بالتیک تا شرق دور، است. خاک حاصل خیز روسیه هم برای کشت و کار انواع دانه ها، سبزی ها و میوه ها مناسب است و در بازارهای روسیه همیشه می توانید بهترین مواد غذایی محلی را پیدا کنید. روس ها گنجینه ی رنگارنگی از نان ها، سالادها، پیش غذاها و از همه مهم تر، سوپ های جورواجور دارند که همه ی دنیا غذاهای روسی را با آنها می شناسند. در این مطلب می خواهیم با سبک آشپزی و غذاهای روسیه آشنا شویم.

یک صبحانه ی معمولی در روسیه شامل بلینی (پنکیک کوچک روسی) بافیلینگِ شیرین یا ادویه دار، انواع کاشا (فرنی گندم سیاه یا غات دیگر)، سیرنیکی (کلوچه ی پنیر روسی که آن را با مربا، شکر یا خامه ی ترش می خورند) و نان های متنوع روسی می شود.

روس ها با ماهی هم میانه ی خوبی دارند و غذاهای دریایی متنوعی را در منوی رستوران ها می بینید. اما حتی رستوران های سطح بالای روسیه هم خیلی درپاک کردن ماهی دقت نمی کنند و برای همین باید حواستان به تیغ ماهی باشد. در منوی بیشتر رستوران ها هم وزن و هم قیمت وعده های غذایی را نوشته اند و اغلب باید دورچینِ غذایتان را، از میانِ برنج، انواع بشقاب های سیب زمینی و گرِچکا (گندم سیاهِ لپه شده)، خودتان انتخاب کنید.

روس ها چای را مثل ما ایرانی ها دم می کنند و سماورها را هنوز هم همه جا می بینید. خیلی از روس ها، به جای شکر، چایشان را با مربا شیرین می کنند که شاید بد نباشد امتحانش کنید. نکته ی آخر این که در خیلی از شهرهای روسیه، مخصوصا سن پترزبورگ، بهتر است از آب لوله کشی ننوشید و آب تصفیه شده یا آب معدنی بخرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.