آب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا مثل سایر کشورهای مدیترانه ای است. تابستان هایش گرم و خشک اند و ژوییه (تیر)، گرم ترین ماه سال است. شمال کشور، زمستان های سردی دارد که اغلب با برف همراه اند؛ بر خلاف زمستان های ملایمی که جنوب می گذراند. برخی مناطق جنوبی، در تمام فصل بارش، رنگ باران را نمی بینند. رشته کو ه های ایتالیا، تاثیر مهمی بر آب و هوا می گذارند، بنابراین با سفر از این شهر به آن شهر، ممکن است آب و هوای مختلفی را تجربه کنید. اما کی به آنجا برویم؟

یک جواب بی درنگ برای این سوال هست: هر وقتی که شد!

اما اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، بهترین زمان سفر، بین آوریل تا ژوئن (اواسط فروردین تا اواخر خرداد) است. آن موقع هوا آفتابی است، بدون این که زیادی گرم باشد. دور و بر شهرها پر از گل های بهاری است و توریست های تابستانی هنوز به آنجا سرازیر نشده اند. در ماه های ژوییه و آگوست(تیر و مرداد) بیشتر ایتالیایی ها به جاده می زنند. در این دو ماه سعی کنید به آن جا نروید، چون هوا داغ، قیمت ها بالا و کشور در حال کباب شدن است.

آب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

می گویند ایتالیا سرزمین ابدی آفتاب مدیترانه ای است. خوب، این را زیاد راست نمی گویند! در کوه های آلپ زمستان ها طولانی و شدیدند، اولین برف در ماه نوامبر (آبان) می بارد و یخبندان ماه ژوئن (خرداد) هم زیاد غیر معمول نیست. فصل اسکی که بشود، حوالی آلپ قیمت ها بالا می رود. البته کوه ها تا حدی ناحیه ی لومباردی را از زمستان های سخت اروپای شمالی حفظ می کنند، اما ابر و باران آن دور و برها زیاد پیدا می شوند، آن قدری که می گویند میلان، لندن ایتالیاست.

آب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

در عوض، فلورانس در دره ای بین تپه های فراوان قرار گرفته که باعث می شود گرمای تابستان هایش عین آتش جهنم باشد. رم، تابستان گرم و زمستان معتدل دارد. این وضع آب و هوا تا جنوب هم ادامه دارد:

در سیسیلی و ساردنیا زمستان هازیادی معتدل اند و تابستان ها گرم و خشک و طولانی.

آب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

با توجه به این اطلاعات این تصمیم شماست که کدام فصل را برای سفر با تور ایتالیا انتخاب کنید.